Dagens middag !

Idag blir det fläskfilé och ugnsrostade rotfrukter till middag. Inte så dumt tycker varken jag, barnen eller mannen. Jag tänker dela med mig av receptet som jag själv har stulit (lånat) av min syster. Så lätt men ack så gott. Skär fläskfilén i skivor, stek i stekpannan. Hacka röd paprika, samt vispa ihop grädde och vitlöksost (typ creme bonjour) . Lägg köttskivorna i en ugnsform, häll över paprika och blandningen med vitlöksost/grädde. Ha sedan på riven ost och skjuts in i ugnen till de fått en fin färg. (ställ formen i mitten och låt ugnen stå på 200 grader) Servera med ris, potatis, pasta.. vad du vill helt enkelt. Men vi kör på ugnsrostat idag, potatis, morötter, röd lök, palsternacka, röd paprika. Sista 5 minuterna som de ska vara i ugnen så tar jag och ringlar över vitlök och purjolök som jag lagt i lite olja. Glöm inte en god sallad till detta :-)
Allmänt | |
Upp